Hujedamig...

...ett sånt fläng det har varit. Det påminner mig om den gamla goda tiden i min hemstad! Gårdagen spenderades på ännu en mycket trevlig julfest vars mindre trevliga efterskalv kunde kännas på flera håll, men tack och lov inte här hemma! 

En av gästerna blev minsann askalas vid klockan tio och var tvungen att eskorteras hem. En polis till råga på allt. Sedär, inte ens de kan ha full kontroll på alkoholen alltid, det ska jag minsann minnas om jag mot förmodan råkar hamna i fyllecell nån gång! Och han var inte den enda som inte hade styr på spriten kan jag tala om!

Ibland undrar jag om det inte är så att jag är den enda som aldrig behöver skämmas över min sambo... Hur kan man vara över 30 år och inte ha någon självkontroll? Det måste ju vara pinsamt att snorungar som jag och min väninna Karin, på 25 och 24 år är mer städade. Ju mer jag tänker på det, ju mer slår det mig att det definitivt finns nåt värre än fjortisfyllorna. Det är när 35plussarna blir packade, för de blir verkligen packade och inget annat. Otrevliga, buttra och tillknäppta tills det välts vinglas och de helt sonika går hem. Då tar jag hellre en fjortisfylla, det är ju i alla fall lite underhållning.

Vi sprang runt och shoppade på dagen igår eftersom det skulle vara nån klapplek på festen. Då passade vi även på att köpa böcker. Sambo kom på att han skulle läsa första Harry Potter. Äntligen efter två år har jag smittat honom fullt ut. Han sitter och läser i detta nu! Jag som har läst den sista boken två gånger det senaste halvåret hade dagen innan köpt den näst sista för att det kändes rätt på nåt sätt. Man vill ju inte gå från den allra sista till den allra första, det blir ju lite skevt.

Det slutade med att sambo köpte de två första och jag köpte från andra hållet den 5:e och 4:e. Kan ni räkna ut det idiotiska i det hela? Jajjemen. En sketen bok har vi kvar. Eftersom jag inte kan räkna, var jag dum nog att inte köpa den. Det ska vi åtgärda imorgon.

Vad som ska åtgärdas nu är att döpa min sambo. Han kan inte kallas för sambo, pojkvän, fästman, fästis, kille, man och alla andra tänkbara synonymer. Han måste ju ha ett namn. Men jag ska hitta på ett. Allt i denna anonyma anda. Självklart kommer det bli någon av karaktärerna i nån av mina favoritserier. Förslagen är följande:

Peter Petrelli (Heroes): Coolast av dem alla. Dock måste jag då skriva Peter Petrelli varje gång, Peter för sig är ju inte så coolt.
Uncle Andy(Weeds)Sjukt rolig och allmänt. Sjuk, helt störd i huvudet. Vilket inte stämmer in på min sambo riktigt. Dessutom blir det inte heller samma sak med Andy som med Uncle Andy och jag är ju trots allt lat.

Johnny(The OC): En gammal favorit från en gammal favoritserie. En gång i tiden var de rätt lika, sambo och Johnny. Det var innan sambo klippte håret. Nu känns Johnny lite väl fjortis och namnet lite bonnigt.

Chuck (Gossip Girl): Ännu en roande karaktär som visserligen har sina mjuka stunder men annars är lite ondskefull. Inte heller så passande på min sambo. Speciellt inte eftersom han inte heller är äckligt rik. Fast, vi kanske börjar bete oss som nyrika nu när vi fått en massa pengar...

Ari Gold (Entourage): Återigen det här med att skriva ut hela namnet. Jag menar, det blir ju lite märkligt att skriva Arigold och jag gjorde si och så. Fast Ari kanske räcker och Ari är jävligt rolig. Dessutom är namnet snyggt och kort.

Lucas Scott (One Tree Hill): Här är det inte riktigt fråga om substans egentligen. Det handlar mest om yta. En gammal hederlig serieförälskelse helt enkelt. Men det är ju en gammal crush och jag vill ha någonting från mina nya älsklingsserier.

Harry Potter (Du-uh): Jag har ju ändå legat i sängen och suckat "Harry Potter", det hade nästan varit för enkelt att bara döpa om sambon till det på heltid. Men jag kan inte påstå att det finns någonting attraktivt hos honom (den riktiga Harry Potter alltså) över huvud taget. Inte ens namnet.

Det här tål att tänkas på, tills imorgon. Då ska vi döpa om min kära sambo till ett riktigt namn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0