My New BBFF episode 1

Okej, skit i att jag måste göra ett bokomslag tills imorgon. Det är faktiskt inte lika viktigt som det här. Jag är pirrig i magen som en nykär (eller någon som har maginfluensa) och måste göra det här. Egentligen skulle jag vilja kora vinnaren på en gång, som i alla dokusåpor finns det alltid en som man fastnar för direkt, men för spänningens skull fortsätter vi med tävlingen.

Jag har haft ett par fina dagar med mina bloggare, jag har läst deras bloggar, vissa av dem har läst min blogg och för det mesta har det varit trevligt. Somliga har dock inte visat sina framfötter dessa dagar.

Vi börjar med de som skött sig bra och har möjlighet att vinna utmaningen och bli min kelgris fram tills nästa avsnitt. Som min kelgris är man garanterad att få sin blogg läst först och minst dubbelt så många gånger som de andras, kelgrisen har dessutom extra inflytande på vem som är uppe för diskussion nästa gång.

Ena parten av bröderna Schulman för ett utmärkt taktiskt drag - att tracka ner på sina motståndare. Med en enkel kort och koncis kommentar om Blondinbella visade han varför han är bättre än henne. Och ska vi vara ärliga så är ju jag knappast hennes största fan så jag håller med honom till fullo.

Parisa , min lilla favorit kommenterade min blogg häromdagen och jag blev lite salig för att hon hade läst den. Men det slutade inte där minsann... Här sitter jag och läser hennes blogg som vanligt och så har hon skrivit om lilla moi! I sin blogg! I ett helt inlägg! Jag har inspirerat Parisa till ett helt inlägg! Jag blir rörd, lycklig och lite orolig. Har jag sårat henne? Bevare mig väl, jag hoppas inte det. Hon måste väl veta att hon har varit min favorit sen dag ett.

Katrin var den självklara vinnaren av denna utmaning till en början, men sen kom ju Parisa och näst intill krossade konkurrensen. Anledningen till att hon var en ganska självklar utmanare var hennes bloggande om den före detta maken Alex Schulman och att han skulle ha barn med sin nya kvinna. Jag kan tycka att Katrin är lite väl kaxig ibland, lite väl gapig, men här visade hon en öppen och lätt paranoid sida av sig själv. En sida som jag känner igen mycket väl. Jag vet inte vad som är vad i den där historien, men jag har varit med om ett ex som verkligen gjorde allt i sin makt för att jävlas med mig. På riktigt. Så jag förstår hennes tankebana och jag gillar att hon faktiskt inser att vi inte är annat än skvallersugna små krakar som vill veta allt om allt. Sen kom ju Parisa. Då räckte det inte med att bara ge mig ett litet hemlisben. Då behövde jag mer. Och visst fan fick jag det. Hon har tappat mobilen i toaletten och spolat ner den! Precis nånting som min bästa vän skulle kunna göra. Därför är hon än en gång en konkurrent att räkna med.

För den extra lilla spänningens skull(jag har ju pluggat dramaturgi trots allt) ska vi vända tvärt, utan att utse min kelgris direkt över till kandidaterna som är uppe för diskussion och riskerar att åka ut:

Som ena Schulman skrev, så har väl Blondinbella ändå fått sin stund i rampljuset. Efter att ha tittat på hennes program som går på TV400 tror jag inte att det räcker att ligga i duschen i fosterställning och skrubba sig i två timmar. Nu behöver jag ju öronproppar också. Och så behöver jag vara blind. För det tillgjorda leendet och den tillgjorda pipiga rösten får mig att rysa av obehag och sätter igång min kräkreflex inom loppet av två sekunder. Enda fördelen är att mitt ordförråd inte behöver vara så stort."Håll käften och sluta flina som en Barbiedocka" räcker gott och väl. Men det är ju ingen stimulerande vänskap... eller?

Den andra delen av team Schulman skötte sig tyvärr inte lika bra som lillebror den gångna veckan. Visst fick jag några roliga skämt om jordskalvet som jag sov mig igenom, däremot delade han inte med sig av några smaskiga hemlisar eller ens kommenterade hans föredettas blogginlägg. Om jag tror på det hon skrev? Nej. Man måste alltid höra båda parter innan man dömer någon. Det är just det som är problemet. Jag älskar att döma folk, men jag får ta mig fan inte göra det för att Alex vägrar kommentera. För i helvete, sluta vara mogen och sätt igång lite pajkastning. Jag älskar pajkastning för fan!

Åker Blondinbella i dagens avsnitt så följer Storstadspojken självklart med. Det är ju så med den lilla småfeta ungen som får hänga med för att man tycker synd om honom, han får ju bara vara med pga någon annan i gänget. När denna andra person försvinner så finns det bara två alternativ. Antingen försvinner han också, eller så börjar alla hacka på honom helt öppet. Eftersom möjligheten finns att Blondinbella åker kan jag utnyttja tillfället och göra honom till hackkyckling för en stund. Han och hans blogg är helt menlös. Jag kan inte komma på nåt mer att klaga över, det är för tråkigt för att ens uppröras över någonting. Inte ens hans frekventa reklam för sig själv(och hans nyårsklubb) eller någon av hans polare (och dennes zoologibok).

Innan jag går vidare med att utse kelgris och den som åker ut är det självklart dags för en paus, för dramaturgins skull så klart. Vem blir min första kelgris? Vem får åka hem? Missa inte det, efter pausen!

Den här boken ska jag göra om omslaget till:


Eftersom huvudpersonen är en shopaholic och älskar skor, ska jag göra det som en skokartong. Resultatet kanske kommer upp senare. Om jag är nöjd.


Välkomna tillbaks till My New BBFF, där jag ska utse en ny Blog Best Friend Forever.

De nominerade till kelgris var ena hälften av Schulmans, Parisa och Katrin. Man kan ju inte ha en halv kelgris och eftersom andra hälften av Schulmans skötte sig så dåligt blir det tyvärr inte dem som är veckans kelgris. Då står det alltså mellan Parisa och Katrin och det är faktiskt inte ett dugg spännande. Katrin må ha kämpat väl, men det är väl självklart att Parisa är min första kelgris! Hon har ju tryckt på helt rätt knapp: uppmärksamhetsknappen.

Den som åker ut denna vecka är någon som inte bara jag har mina reservationer emot, utan även några av de andra deltagarna och jag tar ju självklart deras åsikter i beaktande. Därför har Blondinbellas tid i tävlingen tagit slut och hon får ta Storstadspojken med sig. Talk To You Never.

I och med att två deltagare åkte ut på en gång, har jag även bestämt mig för att separera bröderna Schulman som numera tävlar för sig själva. Detta till Calles fördel, tyvärr på bekostnad av Alex som kommer få kämpa lite extra för att vinna min gunst.

I nästa avsnitt: Hur går det för Calle och Alex när de får tävla var och en för sig? Vad kommer Parisa tycka om att vara min nya kelgris? Vem kommer närmare att bli min nya BBFF och för vem är tävlingen över?

Kommentarer
Postat av: Parisa

Om det är sant som du säger, att jag är lite lätt ondskefull (vilket jag måste vika mig till att jag är) så blir jag inte sårad så lätt. Oroa dig inte.



Gillar din blogg, förresten.

2008-12-18 @ 20:18:54
URL: http://1000apor.se/blogs/parisa
Postat av: Bellaaa

haha riktig skön blogg, framförallt det där med blondinbella haha. nej din blogg blir en favorit framöver :)

2008-12-19 @ 10:59:10
URL: http://bellaaadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0