My New BBFF!

Efter att ha skrivit mitt förra inlägg gjorde jag den sedvanliga bloggturen. 1000apor--->pause.se---->blogg.se och kollade in mina favoritbloggar. När jag tänkte efter insåg jag att det är dem jag har mest koll på, mina små bloggvänner. De är som låtsaskompisar man hade när man var liten,fet och ettrig och ingen ville umgås med en. Eller som ni andra hade.
Själv har jag varit poppis sen jag ploppade ut ur min mammas livmoder(typ. nästan. eller ja...). Detta har jag fått njuta av i 25 fantastiska år.
Ända tills den ensamma hösten kom.

Så nu har jag också låtsaskompisar, men i den här tekniska eran är mina låstaskompisar digitala. Eftersom de är digitala och på låtsas kan jag ju lika gärna ta den här charaden hela vägen och kora: My New BBFF (Blog Best Friend Forever)! Paris samlade ihop 16 tjejer och 2 gaykillar som fick tävla om hennes gunst. Själv har jag nog inte lika många favoriter, men jag ska nog allt försöka samla ihop tillräckligt många för att det ska bli spännande. Jakten på min nya bloggbästis börjar nu!
Kandidaterna hittills är:

Amanda - Den 19 åriga inte så nya längre praktikanten på 1000apor hade ett par väldigt stora skor att fylla, men har hittills klarat det med bravur. Med ett härligt humör och båda fötterna på jorden används hon av Schulmanbröderna i deras komplotter mot chefen och överlever för att kunna dela med sig av upplevelserna. Hon är den där tjejen som får en att le och som alltid har några uppmuntrande ord när man har en dålig dag.

Parisa - Även hon en av 1000apors många talanger. Kaxig, klockren och jävligt rolig. Hon är 18 åringen vi önskar att vi var men inte vågade. Hennes frekventa uppdaternade och lite lätt ondskefulla blogg får en att inse att tiden aldrig står stilla när hon är i närheten. Eftersom man inte kan vara Parisa, vill man hänga med henne för att få skratta åt de cyniska kommentarerna och lägga dem på minnet, de kan ju komma väl till pass vid ett annat tillfälle.

Klara - 1000apors(ja, jag vet att det är mycket apor hela tiden...) förra praktikant tog ett rejält karriärkliv över till min absoluta favorittidning, alla kategorier, Pause. Hon är numera chefredaktör för pause.se och har stuvat om på sidan en del. Till det otroligt mycket bättre. Tack och lov är bloggen fortfarande kvar och Klara är lika rolig som alltid. Som väntat är inläggen inte ritkigt lika långa eller lika många, men hon har ju ett riktigt jobb att sköta också. Och det är därför man vill vara hennes bästis, hon har inte bara en blogg, hon är en jävligt framgångsrik tjej också.

Sandra - Skriver bloggen Citronmuffin på pause.se, "Bloggen alla älskar att hata" tydligen. Själv förstår jag inte den frasen, för hatdelen stämmer definitivt inte in på mig. En rätt så nyligen upptäckt blogg som är rolig, välskriven och välformulerad. Dessutom har hon en passion för fotografi och man får se hennes vackra bilder då och då. Och sen har hon ju en minicykel, som en galen tysk tant påstod var snodd. Det inlägget fick mig att skratta i flera dagar. Sandra är tjejkompisen man hänger med i hopp om att hennes kreativitet ska smitta av sig litegranna. Man kan ju åtminstonde bli bättre på att ställa in skärpan på kameran.

Stina-Lee - En i myllret av hobbymodebloggerskor. Men en lite mognare och lite smartare variant än de flesta. Hon försöker hålla sig på en Du nivå med sina läsare vilket alltid är trevligt. Det är den här kompisen som är lite vid sidan av, man har ingen djup personlig relation men hon är kul att hänga med ibland och snacka om de senaste klädinköpen.

Blondinbella - Drottningen av hobbymodebloggerskor som har gjort sin hobby till ett jobb. Hon tjänar bra, går på häftiga fester och shoppar en massa kläder. Hon om någon har bloggen som alla älskar att hata. Det är henne man hänger med för få följa med på de häftiga festerna, det är goodiebagsen man är ute efter. Men när man kommer hem efter en kväll med henne måste man stå i duschen i flera timmar och skrubba bort skammen. Det är då man undrar om goodiebagen verkligen var värd det?

Katrin - Ett alldeles sprillans nytt tillskott! Definitivt ingen blogg jag läser till vardags utan en som jag skramlade in på helt apropå kommentarer i Alex Schulmans blogg. Men hon är helt klart en värdig kandidat. Hur kan jag ha missat att ha med mig en riktig dramaqueen? Jag har fortfarande mycket att lära av Paris Hilton. Men här är hon, Katrin Zytomierska. Och jag kan faktiskt uttala hennes efternamn så vi har ju vår bakgrund som någonting gemensamt. I övrigt får hon hoppa på tåget enbart för att skapa kaos. För att vara lite för stor i käften till fel personer, för att ställa till med dramatiska scener och för att verbalt slå ner folk.

Och så till de två gaykillarna. Det var ju inte lika svårt att hitta som tjejerna måste jag säga. Det var snarare problematiskt att sålla. Kanske för att det bara var två platser eller kanske för att min definition av gay är lite svävande.

Bröderna Schulman - Det är inte fusk om jag bestämmer reglerna så HA! Dessutom är 1000apor skaparna ett totalpaket. Man kan inte hänga med den ena utan att få den andra på köpet. Och så kompletterar de ju varandra så fantastiskt bra. Napoleonkomplex och ödmjukhet, tillsammans. Det är ju fantastiskt. Som STOR och liten. Man kan lyssna på deras babbel i all oändlighet. De är roliga, de är fyndiga och de är faktiskt rätt så vettiga ibland. Men mest är de hangarounds bara för underhållningens skull.

Storstadspojken - Han tillför inget vettigt i ens liv egentligen. Han är varken rolig, vettig eller underhållande. Men han är alltid där när man ska gå på häftiga fester och få goodiebags. Och han är ännu en anledning till att man måste stå i duschen och skrubba sig tills man är röd som en kräfta. Han är den där lite småfeta killen man tyckte synd om och samvetskvalen gjorde att man kände sig tvungen att låta honom vara med. Helt värdelös är han ju inte heller, man känner sig faktiskt mycket bättre i jämförelse med honom. Alla behöver vi ju någon som påminner en om att det faktiskt hade kunnat vara värre.

Så, där har vi kandidaterna. De kommer att bedömas efter diverse kriterier utan någon som helst logik bakom. En efter en kommer de falla bort, vid allt annat än schemalagda tillfällen. Till slut kommer endast en stå kvar.
As you all know... I can only have one true BBFF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0