Bajs morgon mina djävlar.

Egentligen så började det skapligt. Jag började tom skriva på ett glatt inlägg och allt. Sen gick det bara åt helvete. Kombination sambo+tvätt var vad som blev fel. Eller snarare sambo+resa iväg för att jobba+tvätt. Jag hatar o tvätta. Ändå är det alltid jag som får göra det. Varför? För att jag vill att mina kläder ska överleva. Det är inte det att jag inte litar på att han kan tvätta. För det kan han... om det är jeans och T-shirtar. Mer komplicerat än så kräver instruktioner. Men eftersom jag inte orkade gå upp i tid, så fick han börja sortera. Det är ju inte så kompicerat att sortera en svart och en vit tvätt. Innan han skulle gå kom jag på vad jag hade slängt i tvättkorgen och fick flyga upp ur sängen för att rädda min fantastiska klänning från Zara.

När jag väl hade vaknat till liv, började jag sortera resten av kläderna bara för att upptäcka att det verkligen var en svart och en vit tvätt han hade gått iväg med och ingenting annat. Om det fanns minsta lilla detalj i en annan färg på mina trosor, så fick de inte följa med. Anyhow, så har jag sorterat tvätten i femtielva olika varianter och det blir ändå inte rätt. Så nu skiter jag i det. (Nej det gör jag inte för att jag är ett kontrollfreak men jag vill låtsas en liten harmonisk stund.)
Gud vad jag hatar att tvätta. Alla mina agressioner kommer fram och jag blir helt psykotisk. Det första jag ska göra när jag blir rik är att skaffa tvättmaskin+ tvätterska.

Nej, nu måste jag fokusera på någonting annat. Bakelser. Jag drömde om fantastiska bakelser inatt. Så goda, så fina, så underbara. När jag hade satt mig vid datorn kom min sambo "Gomorron!". I handen höll han en Riesen. Vidrigt. Till frukost. Ännu vidrigare. Så jag påpekade (inte för första gången) att jag hatar Riesen, men att det var en god tanke. Ah well. Nu ska jag drömma vidare om bakelserna.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0