Missuppfattat geni eller uppenbart pucko?

Jag har mina ljusa stunder, med briljanta idéer. Sen finns ju de mörka stunderna också. Då jag är ritkigt blåst.
Vi börjar självklart med den blåsta delen:
Jag sätter i en skiva för att bränna ner lite serier. Datorn börjar brumma som en jävla galning och jag får panik. Ska precis till att ropa till min sambo att datorn håller på att explodera när jag inser att han fortfarande är på en sketen färja. Det utbryter en stunds panik då jag undrar vad i helvete jag ska ta mig till. "Fly" var det första jag kom på, men så feg kan man inte vara. Det är ju inte ofta en dator exploderar bara för att man sätter i en skiva. Så vad fan ska jag göra? Efter lite betänketid inser jag det självklara: Ta ut skivhelvetet. Eller ska jag kanske säga skivhelvetena? Jag försökte tydligen sätta i tre skivor på en gång. Smart. Verkligen. Inte min mest briljanta stund.

Den briljanta stunden dök upp häromdan, i min lathet:
Vi har fått i uppgift att i en plastkasse ta med oss saker som visar vår identitet. Kassen ska vara så anonym som möjligt och dess innehåll ska läggas ut på ett bord. Sen ska det analyseras och gissas vems den är. Den första idén jag hade var att ta med mig böcker, där boktitlarna eller omslagen beskrev mig. När jag insåg hur tungt det skulle bli att bära försökte jag komma på ett sätt att ta med mig så lite som möjligt. Ett cigarettpaket är ju litet och behändigt och jag är ju rökare så jag tänkte begränsa mig till att bara ta med mig så mycket saker som fick plats i paketet. Det vart lite för litet. Så jag kom på ett sätt att illustrera en annan del av mig, samtidigt som jag inte skulle behöva bära runt på en kasse:



Smart va? Där kan de stå och förundras över hur jag tänker utanför lådan så att säga. Pretto? Tja, jag bytte ju ut Kafkaboken i alla fall och så nu finns där:

Wedinskvitto
Klocka
No Logo av Naomi Klein
Örhänge
Band som hör till mitt återfunna bibliotekskort
Hörlurar
Konsertbiljett (Bilal på Vega)
DVD fjärris
Telefon
Datamus
Tequilahatt
Kors och Allahhänge
Fjädrar från dunkudde(kommer snart)
Cigarettpaket
Colaflaska

Så, vad säger det här om min identitet?
Gissa på alla två läsare! Facit kommer imorgon.

Juryn har bestämt sig för övrigt. Eftersom jag lät badvattnet stå på medan jag skrev det här och orsakade en mindre översvämmning i badrummet är jag uppenbarligen ett pucko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0