Dagens Gossip Girl: Som en baksmälla efter ukrainsk sprit.

Jag vet hur en sån baksmälla känns. Jag har varit där fler gånger under en sommar för några år sen än jag kan räkna, vilket troligtvis beror på just spriten och minnesluckorna den orsakade. Men det här är nästan värre. Där sitter jag och har laddat upp för att se Little J's stora frigörelse och succé.

För ärligt, pappa Humphrey är en riktigt hycklande prettoöversittare. Så helt rätt att hon stack hemifrån. Men sen gick allt bara helt fel. Little J bråkar med Agnes som visar sig vara lite smått galen och mycekt stort neurotisk. Hon lär ju vara borta ur serien om tre avsnitt.

Nate har åkt iväg, så inte blev det mycket till romantik mellan honom o Jenny. Blair spenderade sin talang för intriger på sin blivande styvpappa som hon ville bli av med, vilket hade varit intressant om styvpappan på något sätt var det. Tyvärr var han lika beige som Blairs födelsedagsfest.

Serena började dejta den vandrande klichén Aaron, konstnären som inte vill binda sig till en kvinna för att han inte vill vara som hans up tight upper east föräldrar. Yeah, en sån karaktär har man aldrig sett tidigare.

Sen har vi Dan, som skulle ta efter sin lillasyster och inte sky några medel för att få det han vill ha. Kul att det varade i ett och ett halvt avsnitt. Han får reda på att pappa Bass är ansvarig för en mordbrand där en man dog, funderade på att skriva en artikel om det i tre sekunder och sen fick han samvetskval och såg till så att Chuck och Bart återförenades efter 17 års osämja. Det blir svårt att bara finna ett fel i det händelseförloppet. Synd att en jättestor och intressant intrig uppenbarade sig och dog efter fem sekunder. 


Det var knappt över godkänt idag. Min nya favoritkaraktär hann knappt bli det innan hon spårar ur och hennes sidekick likaså. Allt var bara beige idag helt enkelt, jag borde ha vetat att en blixtförälskelse går över lika fort som den började. Jag försökte ta en återställare med Entourage, men jag hade behövt Greys idag. Hade jag vetat så hade jag sparat det till ikväll för att få tillbaks det där serielyckoruset. Nu får jag gå och lägga mig lika otillfredställd som en 15 årig grabb från Eslöv som nästan fick en avsugning innan hans dejt började kaskadkräkas för att hon supit sig full på två folle. (Nyckelord: Eslöv, 15 och folle. Det måste nog vara min version av helvetet.)


Kommentarer
Postat av: Parisa

Man behöver inte längra faktiskt titta på serierna, iallafall inte när du drar upp höjdpunkterna så här kort och praktiskt.



Plus, min första fylla - ukrainsk sprit. Spydde i ett dygn.

2008-11-12 @ 00:08:53
URL: http://1000apor.se/blogs/parisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0