En sån liten fuskare!

Jag behöver diska och städa köket grannkompisen behöver städa badrummet och dammtorka. Vi gjorde ett deal. Om vi gjorde det vi skulle fick vi gå på bio som belöning. Så vi köpte biobiljetter till kvart över sex bion och sen skulle vi börja städa. Jag skulle förutom att städa klippa ihop tre masker av färgat papper(svart, rött och blått), till min uppgift som ska in på fredag. Ett självporträtt i en fotoautomat. Min förklaring är att man aldrig riktigt är sig själv helt och fullt utan visar upp en del av en själv. Inspirerat av Jaget och Maskerna av Erving Goffman. Jag tog sjukt lång tid på mig att göra de här maskerna. Det är en jätteliten uppgift och fotot ska tas i en fotoautomat. Men allt för att skjuta upp diskandet.

Nu sitter jag här för att jag kände att jag "måste" skriva ett inlägg. Fortfarande förhalningstaktiker. SKÄRPNING FÖR I HELVETE! Visst, jag kan skita i att diska och gå på bio, men då kommer jag bara känna mig som en sjukt dålig människa. Det är alltid bra med grupptryck. Dessutom är jag ju katolik (knappast praktiserande men ändå...) så jag har hela den här skuldgrejen inpräntad nånstans långt bak i samvetet, från de få gångerna vi var i kyrkan när jag var liten. Konstigt hur sånt kan rota sig så snabbt. Ah well, det är nog mest samvetskvalet och grupptrycket som tynger mig. Jag får väl ta mig fan gå och diska.

Vi ska för övrigt se den här:




Men först diskning. HEJA JAG! HEJA HEJA HEJA.
Man kanske hinner åka till Ikea och köpa nytt istället?

Kommentarer
Postat av: FEBB

åh va bra att det var till hjälp! Haha, hoppas du hittade den.

2008-11-12 @ 17:43:24
URL: http://febb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0