Fan i helvetes jävla håla.



Ja, det är vad det här är. En sketen jävla håla med sketna jävla människor som har sina sketna jävla sliv och skiter fullständigt i andra. Ja jag är förbannad, men ilskan är bara där för att maskera mina sårade känslor. Annars skulle jag ha suttit och bölat hela kvällen. Nu har det varit 50/50 i alla fall. Jag ska inte sitta här och bitcha om det i all evighet som en liten snorunge för jag är ju trots allt inte 14, men jag ska förklara en aning bara för att få skriva av mig lite.

För några år sen flyttade jag hit för att börja plugga så jag är inte hemma här fullt ut. Anledningen till att jag inte är hemma här ligger mycket i alla dessa låtsasvänner jag har här nere. Här ställer man upp som ett jävla as, hjälper till hit, tröstar dit och stöttar åt helvete. man ska umgås när det passar, men inte när det passar mig. Jag ringer var och varannan dag och undrar om vi ska ta en fika. Men nej nej, det funkar inte därför och därför och därför och bla bla bla. Ända tills snökaosdagen då jag självklart inte vill gå ut någonstans när jag har lyckats ta mig hem utan att dra på mig urinvägsinfektion. Då är det minsann en massa tjat och gnäll. Förlåt för att jag inte kan kommandot "Fot" tillräckligt bra.

Jag bjöd över en "vän" på lite alkoholintag och umgänge igår men det passade sig inte tydligen. En annan gång som vanligt. Så en annan gång är kanske ikväll tänker jag och ringer, då är man minsann på galej. Man berättar att man är på galej men inte fan frågar man om den jävla idioten som slitit arsle för ens skull i tid och otid om hon vill komma dit, eller åtminstone hänga med ut senare. Nej det passar sig inte tydligen. Här är man inte välkommen.

Men imorgon passar det minsann. HA! Då gjorde jag den måttligt omogna och sa att jag var upptagen hela dagen. Det må vara lösa planer med sambons vänner som kanske inte blir av över huvud taget och så visar det sig att jag inte gör någonting. Men det är ta mig fan skitsamma för jag tänker inte vara någon jävla herrelös hund som tigger om uppmärksamhet. Jag tänker ta mig fan skaffa mig en hobby istället och ägna mig åt det tills det blir dags för flytt. För hemma, där är jag alltid välkommen. Där behöver jag ta mig fan inte jaga folk för att de ska vilja umgås med mig. Jag blir uppbokad så fort jag bestämmer att jag ska åka upp. Skönt att man är uppskattad någonstans i alla fall.

Men nu behöver jag alltså en hobby. Alternativen jag kan komma på just nu är:
Serietittande- Känns lite played out... höhö hö)
Bloggande - Jag måste ju ha någonting att blogga om)
Läsande inför examensarbete - Mycket att göra så det blir väldigt tidskonsumerande, tyvärr sjukt tråkigt, men fan va jag kommer få det lätt i vår
Bokmalande i allmänhet - Som serietittande. man tröttnar lätt. men kanske i kombination med något annat
Skapande - Totalt okreativ, så det går fetbort
Samlande - Eh nej. jag är faktiskt inte mobbad på riktigt
Dataspelande - Inte så givande, vilket skapar Vad i helvete har jag slösat min tid på-baksmällan
Tränande - Tja, det är ju faktiskt nyttigt men jag kan ju inte teckna ett årskort på nåt gym, när jag förhoppningsvis ska flytta om ett halvår. Men jag är garderad. Jag har önskat mig en sån där springa i luftengrej i julklapp.

Okej, jag är lite lässugen faktiskt, så jag ska nog låna på mig en jävla massa romaner och läsa dem. Dessutom ska jag nog börja plöja igenom kurslitteratur och trixa med examensarbetet. Sen har jag ju träningsgrejen att se fram emot som julklapp. Efter det kan jag ju fundera på om jag vill ha ett gymkort ändå. Det är ju trots allt lite trevligare att inte behöva vara instängd hemma hela dagarna.
Ja, det känns faktiskt mycket bättre nu när jag har hittat lite sysselsättningar. Det skulle ju vara trevligt att hitta nånting som man kan bli helt absorberad av. Just nu verkar examensarbetet det som kommer närmst, men jag kommer vara öppen för alla nya hobbies... eller nya vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0