Lord have mercy on my soul.

Efter att ha skrivit senaste blogginlägget glodde jag lite på Entourage, paratade med mamma och glodde lite till på TV. Sen spårade allting ur. Inte sådär jättedramatiskt eller drastiskt, det kom krypandes sakta men säkert och helt plötsligt var tåget av spåret och jag vaknade med en monsterhuvudvärk.

Vid tretiden pratade jag med en kompis som skulle gå lite på stan, så vi bestämde att jag skulle ta mig bort till centralen för att ta mitt jäka foto och så skulle vi mötas upp efteråt. Kaffe tänkte jag. Alkohol tänkte hon. Det blev det senare. Vid sextiden satte vi på nån irländsk pub där de skulle ha quiznight. En annan kompis joinade för två öl och sen åkte hon hem.

När quiznight började klockan nio var vi inte nyktra, men inte fulla heller. Än. Vi fick typ sju poäng. Av 24. Men vi tröstade oss med lite alkohol till och så var allt frid och fröjd. Ända tills hon gick ut och rökte och kom tillbaks med en ny kompis. Förklaringen på vägen hem var att hon skulle prova en ny ålderskategori som vi hade tipsat henne om tidigare. Problemet är bara att hon HOPPADE ÖVER några på vägen.

Vi menade typ 28-33. Inte Jag har två barn - Hus ute på landet. Så jag fick prata med hans polare. Som kanske var ännu värre och vägrade se att jag viftade med en förlovningsring i ansiktet på honom och pratade om OSS och VÅR lägenhet min och MIN SAMBOS. Till slut började han nästan koppla, när han sa "Ojdå, jag kanske borde kolla om du har en ring på handen iofs..." och såg ringen. Men tydligen så hade han inte vett att respektera det ändå. Och fortsatte "bjuda" på alkohol. Bjuda innebar att han bara gick och beställde alkohol helt på eget bevåg och tyckte att jag skulle dricka det. Kanske försökte han supa mig så pass full att jag glömde att jag var förlovad? Men jag hade redan klarat av att supa mig full alldeles på egen hand, så jag skickade bara vidare det till vännen min.

Till slut åberopade jag Törnrosaregeln (När klockan slår tolv är det dags att bege sig hem.) och så skulle vi börja gå. Självklart skulle min polare "provhångla" den här snubben för att prova på den ålderskategorin fullt ut. Jag vände mig med ryggen åt, man vill ju inte stå där och glo när det slafsas loss. Det tolkade den andra snubben som att vi skulle hångla och tog tag i min hand och försökte pussa på båden handen och min kind. Som ormkvinnan ålade jag mig ur hans grepp och tog ett väldigt bestämt steg bort från honom. Sen vände jag mig om och gapapde för full hals att Törnosa ta mig fan kommer förvandlas till en pumpa och bli ihjälstampad om vi inte går GENAST. Då ålade sig min polare ur greppet hon också och sen gick vi. När vi kom runt hörnet höll hon på att kikna av skratt, så hon stod där och gapflabbade lutad mot en husvägg. Tydligen hade hon fått en ansiktstvätt på köpet med hånglet.

Anyhow så drog jag tag i henne och kastade oss båda in i en taxi, för jag ville därifrån så fort som jävla möjligt. Så vi åkte hem och jag har försökt förtränga händelseförloppet sen dess uppenbarligen går det inte så bra.
Jag minns att jag sa att jag hoppades på att bli bakfull, för att då kanske jag inte skulle orka bry mig om att vara hatisk på föreläsningen idag. Jag var bakfull, men det hjälpte inte. Snarare tvärtom. Men det berättar jag om senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0