Mätt och belåten.

Maten var precis som väntat fantastisk! Trots tidigare erfarenheter åt vi en trerättersmiddag, så vi fick rulla hem som små sumobrottare... Men med tanke på hur mycket energi jag hade gjort åt innan middagen så var det välförtjänt och lite till.
Det blev minst sagt en hektisk eftermiddag. Innan fem fick sambo reda på att de bara fick ha svarta kläder på sig på scen och att jeans var totalförbjudet, inte ens kritstrecksränder var okej.  Det enda han har(eller hade då iaf) i helsvart är en skjorta. De två uppsättningarna kostymer är grå och kritstrecksrandig. Eftersom de ska åka klockan åtta imorrn bitti blev det lite lätt panik. Räddaren i nöden blev självklart jag. Jag kom på att ett köpcentra i närheten hade öppet till 18,00 så det blev till att hoppa in i duschen och byta om från min whitetrash outfit på 10 minuter och sen kasta sig in i en taxi.

Väl framme(17,40) sprang vi in på H&M där jag hittade ett par svarta kostymbrallor och två svarta skjortor som sambo fick hoppa in och prova, under tiden fortsatte jag jakten. Han ville hemskt gärna ha en väst också, eftersom han gillar den gråa han fick i julklapp av mig. Jag försökte förklara att det skulle se löjligt ut om han hade helsvart och dessutom en svart väst på det, men det lyssnade han inte på. Så jag letade upp två västar. Väl på tittade han sig i spegeln och sa:
"Jag ser ut som en pajas."

Så det slutade med en svart skjorta och ett par svarta kostymbyxor. Klockan fem över sex stod vi på busshållplatsen och skulle bege oss till restaurangen när en tanke jag hade i taxin hade växt sig så stor så jag var tvungen att vädra den. Jag fick för mig att den lilla katten hade smitit ut genom dörren när jag skulle gå, eftersom sambo gick först och lämnade den på glänt medan jag tog på mig skorna, hämtade mobilen och sprang runt som en yr höna i allmänhet. Så vi blev ju tvungna att ta oss hem och kolla. Annars hade vi ju knappast kunnat sitta och njuta av en god middag. Det blev en rask promenad och sista biten sprang jag, för att vi skulle hinna med bussen tillbaks in till stan. Med andan i halsen kom jag in i lägenheten och möttes av en stor och en liten katt som båda hade en min som inte kan betyda nåt annat än: "Vad i helvete håller du på med egentligen?!" Så jag tackade för mig, låste dörren och asade tillbaks till busshållplatsen.
Det var då jag insåg att jag är en senildement hönsmamma med förjävla dålig kondition.

Men Yakunikun var god. Och efterrätten, friterade risdumplings var to die for! Nu springer sambo runt och försöker packa. Det är lite svårt när alla tvättade kläder ligger utspridda över hela lägenheten. Så jag ska hjälpa till lite granna, men först ska jag slå på SVT2 där de visar Valkyrian som jag faktiskt sett i Köpenhamn så att vi har lite packningsopera i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0