Quantity of Comfort in Dissapointment

Det är vad Quantum of Solace betyder. Alla Bond-fans kan titta bort nu. För nyckelordet är verkligen dissapointment. Har alla som inte sett filmen, som gillade den eller är Bond-fans verkligen tittat bort nu? Bra.

Den sög ta mig fan babianarsle! Jag har aldrig varit med om en så jävla dålig dramaturgi. Fy fan och helvetes jävla bajs. Det som gör upplevelsen mindre hemsk är att vi använde presentcheckar från mitt gamla jobb. Men det ger mig inte de timmarna tillbaka. Jag har verkligen inga mogna, välformulerade meningar att skriva om den, men jag ska försöka. Det gick ungefär till såhär: Den började, det var explosioner. Slut. Den onda skurken var inte någon ordentlig Bondskurk. Den onda masterplanen slutade inte i nåt galet förgörelsevapen eller någon större uppgörelse. Slutet var bara *plopp*. Han hittade den ansvariga för Vespers död. Han sa några ord. Snubben bad honom "make it  quick" och sen var han ute ur lägenheten och pratade med M och sa att han INTE hade dödat honom. MEN VAD HADE HAN GJORT DÅ? Jag har ingen aning. Antaligen torterat honom, men vad fan vet jag om det? Och så var det slut.

Såhär tror jag det här gick till:
Under inspelningen blåste man alla pengar på explosioner, stunts och specialeffekter. Sen insåg man att pengarna höll på att ta slut: "Damn dudes, we only got money left for like fifteen minutes. Just wrap it up guys! Quick! Fuck the explanatinons, fuck the big ending, just do it quick and cheap!"

Jag satt alltså och väntade på le big finale när det helt plötsligt börjar rulla sluttexter. Och nej jag vill inte höra nåt jävla bullshit om att den på något sätt handlade om hans personliga resa. För det gjorde den inte heller. Han var trasig och sprang runt bland explosioner. Det var ingen inre resa, det var inga djupa dialoger och det var ingenting personligt. I N G E N T I N G satt ihop. Det var fem miljarder lösa trådar och inget fokus.
Okej, lite vettig galla har jag väl fått ur mig i alla fall. Men summan av kardemumman är fortfarande att den sög babianarsle. Och jag är inte den enda som känner så. Det finns dock andra som kan förklara det med bättre finess. 

Så som belöning för städningen var den kass. Snarare ett straff. Men nu är det faktiskt rent hemma och det kan jag ju vara ganska nöjd över. Jag skulle slänga in lite bilder på hur mycket jag har diskat. Men jag är trött och tjurig, så jag skiter i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0