Seriously.

Kan man ha tråkigare?! (Svar nej.)
Jag har spenderat kvällen med att glo på Idol. Ensam. Vid ett tillfälle kommenterade jag högt. Det var bara katterna som hörde. Och de kunde inte bry sig mindre. Jag har verkligen ingenting att göra. Jag har så pass tråkigt att jag har skapat en blogg för att bitcha om hur tråkigt jag har. Mellan bloggskapandet och Idol sysselsatte jag mig med ännu mer fantastiskt spännande sysslor som att planera att göra en blåbärssmoothie men låta bli, städa kattlådan, röka, stirra upp i taket, sura och sen röka lite till. Men visst, det finns ju saker jag skulle kunna göra. Som till exempel:

Glo på meningslösa tvprogram- Done.
Snoka på gamla bekantas bloggar- Done and done.
Klicka runt planlöst på facebook- DO-OOOOOONE.

Visst skulle jag väl kunna göra lite mer (eller mindre) meningslösa saker som att läsa en bok, eller kanske skriva en? Men nej, jag vill helst slippa anstränga mig mentalt. Så visst jag skulle ju kunna titta på någon av alla serier jag har. Det som finns att välja på är Greys Anatomy, Gossip Girl, Heroes, Weeds, A shot at love, nya 90210, The Hills, Entourage.. ja det finns helt enkelt en uppsjö av saker att titta på, somliga sämre och somliga bättre. Problemet är bara att jag är en liten seriejunkie som blir helt hjärntvättad. Senaste drogen har varit Weeds, jag har lyckats titta på tre säsonger på under två veckor. Inget fel i det när man har tid, men om man väljer langarmorsa framför uppsatsskrivning har man definitivt problem med självdisciplin och prioritering. Dessutom blir man hjärntvättad och vräker oprovocerat ur sig saker som: "Det är ju inte så komplicerat att langa gräs egentligen" under en afterwork med sina vänner.

För ja, jag har faktiskt vänner. Men nej, jag har inga planer på att möta upp dem. Jag är fattig och seg. Vad jag inte är däremot är desperat. Jag tänker inte ringa runt och tigga lekkompisar en fredag klockan elva. Speciellt inte när favoriterna i den här stan är på weekendtripp i Oslo och de andra favoriterna är i sthlm. Jag vill ju inte trakassera B-laget lixom. Och de vill nog knappast att jag ska ringa och bjuda in mig heller. Så här är vi, jag och katterna i vår misär. Eller mest jag i misär, de är ju två stycken och har nog inte lika höga krav på att bli underhållna som jag.

Okej, priset till näst tråkigaste person går till mig. Tråkigaste går faktiskt till min sambo, för han är inte hemma. Det är ju helt meningslöst att ha en sambo som jobbar helgkvällar. Och som ska iväg och jobba två veckor i sträck på måndag. Men jag har redan förvarnat honom om att han kanske blir utbytt om jag har tråkigt. Frågan är vad han ska ersättas med, ett akvarie kanske? Fast jag behåller nog honom, han är ju faktiskt ganska bra när han är närvarande. Och det skulle bli så jobbigt att göra mig av med hans grejer, byta lås osv.

Well. Nu har jag dödat en halvtimme i alla fall. Dessutom börjar jag skämmas över att jag småtittar på Just Like Heaven på femman. Inte för att jag ska sluta titta, men jag måste dra ner persiennerna först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0