So long, farewell, auf Wiedersehen, adieu

Jahapp. Sen 8,30 idag är jag gräsänka. Är det nu jag passar på att slå klackarna i taket och leva rövare? Njae, med tanke på att vi var uppe rätt sent igår ska jag nog sova några timmar till. Sen blir det väl femtielva avsnitt av någon serie. Jag har laddat ner allt och lite till. Så frågan är; Vem ska jag hänga med idag och vad ska vi ha för oss?

A) Langa knark med Nancy Botwin och hennes galna familj i Weeds?
B) Intrigera med stil tillsammans med Serena van der Woodsen och bästisen Blair Waldorf i Gossip Girl?
C) Rädda världen med Peter Petrelli och Hiro Nakamura i Heroes?
D) Bli filmstjärna, floppa, ta mig upp igen med Vincent Chase i Entourage?
E) Hjälpa Amy Jurgens att handskas med sin tonårsgraviditet i The secret life of an american teenager?
F) Hitta någon för Tila Tequila en gång för alla i A shot at love 2?
G) Heja på Lauren Conrad i hennes eviga fejd med galningen Spencer Pratt i The Hills?

Så många val, så lite beslutsamhet. Nåja, låt oss spalta upp + och -:

A) + Sjukt roliga karaktärer. - Man blir fast i knarklagningens värld. Once you're in, there's no turning back.
B) + Man kan drömma sig bort till glitter och glamour - Man kan drömma bort sig till glitter och glamour, men sen måste man ju tillbaks till sin egen värld med lite mindre glitter och glamour.
C) + Snygga effekter, snygga hjältar, action och mystik - Problemen tar sån tid att lösa och hemligheterna likaså. Jag är så sjuk nyfiken, vill ju veta nuuu. Laddat ner i fel filformat så det funkar inte i DVD'n. Måste alltså kolla på datorn.
D) + Rolig dialog och Ari är ju jävligt rolig. - Testosteron overload.
E) + Mysigt och lite lätt spännande. Som 7e himlen all over again. - Amy är ju så jävla jävla mesig och det är ju bara nästan som 7e himlen all over again, alltså inte lika roligt moralpaniks kristet.
F) + HELT JÄVLA SJUKA DELTAGAREoch det är ju nästan på riktigt gör det så galet kul. - HELT JÄVLA SJUKA DELTAGARE med det är ju inte ens nästan på riktigt tyvärr.
G) + Glättigt, kort och galet. Nästan på riktigt. - Innehållslöst och fejk. Hur mycket jag än vill och försöker så kan jag inte tro på att det är på riktigt. Dessutom är Heidi och Spencer äckliga.

Så finalisterna är: Weeds, Gossip Girl och Entourage. Heroes var nära, men jag orkar inte kolla på datorn. Så först sova lite till och sen bestämma vem som är dagens bästis. Fast först kanske jag ska meddela någon om att jag ska börja titta på serier, om det nu skulle behövas ett intervention igen... Aja, jag får hoppas att kissarna håller koll på mig. För jag är ju inte alldeles alldeles ensam och lämnad åt mitt öde. Vaktkatter har jag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0