I should be so Lucky, lucky lucky lucky

Ja ibland slår ju den lilla turen till mitt i den hemska oturen och tur är väl det. Annars hade jag haft en ordentlig krissituation idag!
Vi var ju på bio igår, men innan bion skulle jag hoppa in i en fotoautomat för att göra den där uppgiften till skolan imorrn. Då är den ju så klart trasig. Jag sket i det och tänkte att det skulle finnas gott om tid till det idag. I plånboken hade jag 140 kr, eftersom jag är student var det mina allra sista pengar. "Nemas problemas!" tänkte jag. Jag skulle ju få lite pengar för att jag satt barnvak i tisdags, som han egentligen skulle ha kommit förbi med samma dag men fick nåt förhinder.

Så där trodde jag att det säkert hade dimpit ner ett kuvert med pengar medan jag hade varit på stan och shoppade då loss på det lilla jag hade. Det blev lite biogodis för en tjuga och en stor cola för en tjuga. So far so good. Än hade jag pengar kvar till fotoautomaten. Men på vägen hem upptäckte jag att jag nästan hade slut på cigaretter och nikotin går före allt. Så cigaretter inhandlades för 49 spänn. Helt plötsligt hade jag bara 30 kr kvar i plånboken. Fortfarande lugnt tänkte jag, eftersom det skulle ligga ett pengakuvert i hallen. Men det gjorde det ta mig fan inte!

Det blev lite lätt panik, eftersom uppgiften ska vara klar tills på fredag och det kostar typ 70 spänn att ta kort i en fotoautomat! Det är en buttload med pengar! Så jag funderade på olika lösningar och den enda jag kunde komma på var att ringa mamma eftersom hon har samma bank som mig och då får jag pengarna rätt så omedelbart. Alla övriga lösningar var stört omöjliga, att ta ut pengar från mitt fondsparande tar ju 2 bankdagar. Sambon har en annan bank, så det går inte på ett ögonblick heller. Så det fanns bara en enda lösning.

Innan jag bet ihop och ringde det där hemska hemska pengatiggningssamtalet tänkte jag att det kanske ligger lite pengar och skräpar här hemma och att det var lika bra att försöka leta lite innan jag ringde. Så jag började med plånboksinventering och upptäckte en extra tia. 40 spänn var jag på. Några småmynt här och där gav en extra tia och jag såg ljuset i slutet av tunneln när jag började kolla i mina små väskor. Då hörde jag ett litet minne av en tanke jag hade för länge sen: "Lika bra att lämna dem där............. vid kris...........köpa cigaretter.....". 


Jag är alltså så genialisk att jag lämnade två tjugor i en kuvertväska, för att jag visste att jag skulle ha en pengakris någon gång och springa runt och leta småmynt överallt.  Ett sånt jäkla geni jag är! Så briljant! Nu har jag pengar till den där jävla fotoautomaten i alla fall. Men jag tror att jag behöver ringa mamma och be å få låna ett par hundralappar. Jag behöver ju äta också. Typiskt.

Anyhow. Så här såg det ut igår efter att jag hade diskat.


Ganska duktigt va?
Nu ska jag prova en brun utan sol till ansiktet, som jag fick av min mamma. Varför? För jag har inget bättre för mig. Jag skrev ju en jäkla uppsats om min lilla pengaincident, märks det inte att jag är helt sysslolös?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0