Är alla jävla trafikanter idioter?

Det verkar onekligen så. Jag har cyklat fyra gånger idag och haft minst fem näradödenupplevelser varenda sketna jävla gång. Alla jävla trafikanter, varesig de går, kör bil, cyklar eller bara masar sig fram på annat sätt har betett sig som as. De har klvit rakt ut i vägen med sina barnvagnar, tvingat sig till företräde genom att helt sonika svänga i korsningar när det är jag som har företräde, cyklat på helt jävla fel sida av cykelvägen eller bara befunnit sig på helt jävla fel ställe helt enkelt.
Jag är glad att jag överlevt helt enkelt, det hade ju kunnat sluta illa.



Artikeln om den här galna cykelolyckan hittar ni på SvD.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Helt klart ett livsfarligt sätt att ta sig fram!! Själv åker jag kommunalt, vilket iaf här i Stockholm innebär att man aldrig kommer i tid, men hittills har jag ju inte försatt mig i direkt livsfara iaf... närmast fara var väl när bussen jag satt på blev rammad av en lastbil, rakt i sidan!! Hehe... Men ingen skadad. Mer än bussen..



Nu är det helg, och det ska tydligen vara fint väder hela helgen!! :) Nice...

2009-04-03 @ 22:07:42
URL: http://suslind.blogg.se/
Postat av: KajsaLisa

Efter att ha kört mountainbike till jobbet hela vintern kan jag konstatera en sak. Det är säkrast för en själv att räkna med att alla är idioter.

KajsaLisa

2009-04-08 @ 02:33:20
URL: http://www.metrobloggen.se/kajsalisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0