"Roliga" frågor

Sånt här är bara roligt för en själv, det vet jag och det vet ni också, men nu gör jag det ändå. 


Lovar du att vara ärlig?
 Nästan. Vissa saker måste jag ju faktiskt hålla tyst om...
Du heter: Inte Lala iaf.
Smeknamn: Bara ett och men det används av hela min mammas sida av släkten.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Mazzy Star - Still Falling el. Jeff Buckley - Halleleujah el Audioslave - Like a stone o typ femtielva låtar till.
Beroende av: Cigaretter
Vem behöver du mest just nu: Kan man svara en stad? För i såna fall blir det Stockholm. Annars mina vänner i sthlm.
Vad tror folk om dig? Smart, mogen, kaxig, självsäker, rolig 
Stämmer det? Lika bra som såna saker brukar göra, vid vissa tillfällen ja och andra nej.
Vad får du oftast komplimanger för? Min intelligens, mina ögon och min hylla (som inte är från Ikea, om ni förstår vad jag menar... haha). 
Vad säger du för att imponera på någon? Det är inte ofta jag brukar försöka imponera på någon och har knappast nån standardreplik för det beror ju på situationen.
Hur imponerar man på dig? Man är smart, utan att vara en besserwisser, intressant utan att bara prata om sig själv, rolig utan att hålla en stå upp show och framför allt inte ytlig.
Brukar du skratta för dig själv? Då ska det banne mig va nåt jävligt roligt. Skratta är ju mycket en social grej, visste ni det?
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Det var inte jag. Så testa o ring din mamma eller kanske min mamma" från Zlatan, när jag undrade om det var han som hade ringt på hemtelefonen.
Var bor du? Malmoe
Trivs du där: Ibland, ibland inte.
Äger du några converse: Nope. Conversalikes från Cheap Monday däremot och det räcker bra för mig.
Sprit, cider, vin eller öl: Cider/Vin
Brukar du bli för full: Väldigt sällan. Väldigt, väldigt sällan.
Vad har du för mobiloperatör: 3
Är du allergisk mot något: Nope.
Har du haft sex idag: Ha! Knappast.
Nästa mål i ditt liv: Ta examen.
Hur svarar du i mobilen: Föräldrar: "Czesc/Halo" Vänner: Hej/Tja/Nåt fyndigt/Börjar konverstionen direkt Zlatan: Hej/Hej älskling
Vem ringde du senast? Hem, men de svarade inte.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi ses på onsdag.
Antal timmar sömn inatt: 4, 6 med lite tur.
Sov du ensam: Japp.
Brukar du komma i tid: Sällan. Speciellt när det inte är jobb eller andra möten det gäller.
När mår du bra: När jag är med människor jag tycker om.
När blev du fotad senast: I lördags.
Hur känner du dig nu: Seg och sur.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, grå eller brun. Fyfan va tråkig jag är.
Vad tycker du om fötter: Inget särskilt.
Vad saknar du: Sthlm och alla mina vänner där.
Hade du en bra kväll igår: Nej. Inte speciellt. Hemskt var det inte men inte kul heller.
Favoritdryck på morgonen: Vatten. (Cola egentligen. Alltid Cola egentligen, men jag försöker med avvänjning.)
Rakar du benen: Inte om jag inte behöver. På vintern har jag typ päls. 
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 23 och 03.
Är du blyg? Oftast inte. Eller nä, inte alls egentligen. Känner mig väl obekväm ibland, men knappast blyg.
Sysslar du med någon idrott: Nope. Jag är en riktig latmask. Brukade spela innebandy förr om åren.
Vill du hellre ha mail än brev: Ja och nej. Mail går fortare men brev är lite mysigare.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej. Inte kärlek, snarare attraktion.
Har du spytt offentligt: Inte som jag kan minnas och det är inte på grund av minnesluckor utan snarare att om jag gjort det var det så pass länge sen.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Skriva mitt namn med kisset, på snö, asfalt eller vad som än finns till hands. Sen skulle jag knulla. 
Är du nöjd med ditt liv: Sisådär. 
Är du bortskämd: Verkligen inte och tacka fan för det.
Vad gör du i morgon: Förhoppningsvis pluggar jag.
Vad är det värsta du vet? Illa behandling av barn/djur eller andra försvarslösa varelser.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Det beror på när jag fick pengar och om jag hittat nåt snyggt i affären.
Vad behöver du just nu? Pengar.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen? De är ju trots allt (hur coola de än är) narcissististiska as med ett antal defekter. 
Vad längtar du till? Att få flytta till sthlm.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Här? Nej. Men tacka fan för att jag har det nånstans. 
Vad använder du för shampoo? Olika. Barnängen just nu.
Vad är det finaste du fått? Den frågan är jag inte upplagd på att svara på riktigt. Men kan det räknas med två katter? Som vi fick köpa?
En speciell dag du minns: När jag snorklade i Sharm el Sheikh.
Hur gammal är du: 25
Tycker du om någon just nu: Mina vänner och min familj. Och så Zlatan, men det är fan knappt just nu alltså.
Om fem månader: Bor jag i sthlm.
Du samlar på: Inget.
Gröna eller röda äppeln: Beror väl på vad det är för äpplen.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Kompis, mamma eller Zlatan. Oftast en speciell av mina vänner.
Gillar du golf: Innerst inne önskar jag att jag kunde och hade råd att lägga mig till med den vanan.
Vilken tid gick du upp idag: Två typ.
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej. På soffan. Kul.
Har du strumpor på dig nu: Två par faktiskt.
Vad ska du göra ikväll: Glo på tv eller läsa. Inte så spännande.
Är det okej att gråta: Klart det är.
När grät du senast: Torsdags.
Laddar du ner musik och film från Internet: Inte på sistone, men ja.
Vad skulle du göra om du vann en miljon
: RESA!!!! TILL SOLEN!!! Och shoppa en massa! Sen skulle en del sparas, en del ges till mina föräldrar. Jag vill helst inte gå in på hur pass detaljerade planer jag har för mina framtida eventuella vinstpengar, för då skulle det bli tydligt hur mycket tid jag faktiskt spenderar på att tänka på det.
Bär du glasögon eller linser: Inte mer än för syns skull ibland. Har trots allt varit optikerassisten en gång i tiden.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Varför skulle det vara det? Det är ju löjligt att bry sig om såna ytligheter.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Allt mellan 10 och 16.
Har du piercing: Hade i naveln och näsan, men har tagit ut dem. Bara hål i öronen nu för tiden.
Vill du gifta dig: Ja. Men jag drömmer knappast om prinsessbröllop och sånt.
Vill du ha barn: Nu nej, sen ja.
Solar du ofta: Så mycket jag kan på sommaren, solarium väldigt sällan.
Är du bra på att laga mat: Japp. Hade troligtvis varit en väldigt framgångsrik kock om jag valt den banan.
Gillar du att dansa: Gillar? Nej. Älskar!
Är du flygrädd: Det har blivit bättre, men jag tycker fortfarande det är obehagligt. Så länge planet flyger rakt och högt är jag nöjd. Allt annat orsakar smärre panik.
Hur vig är du: Jag kan säkert slänga upp benen bakom ryggen, men det handlar mer om envishet och jag skulle knappast komma loss.
Vad dricker du helst när du är törstig: Cola. Har jag nämnt att jag älskar Cola?
Vilken är din favoritglass: Rom russin och ägglikör. Kulglass. Ja, jag är en tant.
Tror du på ett liv efter döden: Nej, men jag hoppas verkligen.
Tycker du om sushi: Verkligen inte. Och jag är inte typen som försöker vänja mig vid nåt jag inte gillar.
Vad äter du helst när du ser på film: Cola och chips eller lösgodis. 
Bor dina föräldrar tillsammans: Japp.
Har du tandläkarskräck: Jag har varit där en gång(eller det var tre, men av ett problem) de senaste fem åren och då hade det gått så långt att jag behövde en plågsam rotfyllning.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll. Hatar morgonpigga jävlar.
Vilken ögonfärg har du: Brungröna.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Tyvärr ja.
Biter du på naglarna: Sällan.
Röker du: Mycket.
Hur ofta tränar/motionerar du: Inte lika ofta som jag borde eller vill. Men jag ska bättra mig.
Senaste låt du hörde: Audioslave- Like a stone
Vad gör du på helgerna: Det jag gör alla andra dagar. Latar mig. Ibland åker jag och hälsar på i sthlm eller hittar på nåt med Zlatan eller nån av mina vänner om jag har tur.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Cola och cigaretter.. the story of my life!



Är snubben bortrest eller?! Själv ska jag sova ensam över en vecka.. kan ju störa mig på sporadiska snarkningar, men känns skumt att sova själv... wierd... inte ofta liksom! Jaja, nog om det.



Du hade fel, vi som inte har något eget liv kan tycka att det är hysteriskt roligt med såna där listor (nåja, inte hysteriskt kanske...), men det roade mig iaf några minuter, så tack för det!! :)



Shit, själv har jag inte haft ett enda uppslag för mode-inlägg! Mycket märkligt - en modeslav som jag! Fan... får väl ge upp det där ändå...

2009-04-08 @ 22:08:05
URL: http://suslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0