Fatty Fatty Bon Bons

Japp. Jag är en av de där som tittade sig i spegeln efter jul och nyår och såg en riktig fatty fatty bon bon stå där och glo. Nu tycker ju jag att nyårslöften är lite töntigt, så jag har inga alls. Däremot önskade jag mig träningsgrejer i julklapp, för att skammen av att inte använda någonting som jag fått i present skulle sporra mig till att använda dem. En yogamatta och tillhörande film har jag fått och de premiäranvändes igår. Dessutom ska ett gymkort införskaffas, men inte för att jag har någon sorts nyårslöfte om det! Verkligen inte! Det har snarare att göra med att jag var en klant som inte betalade kåravgiften förra året och därför inte har nåt studentkort. Så det ska ordnas med först. Jag ska betala 300 spänn i kåravgift för att tjäna 600 kronor på studentrabatten. Alltså i slutändan bara 300 spänn.

Varför? Tja, just nu tror jag det blev uppenbart till och med för mig. För att jag är helt jävla dum i huvudet. Det här var ju ta mig fan det mest onödiga jag någonsin hittat på. Det är ju bara för jävla dumt att jag precis skickat ett mail till kåren om det här. Nu vet de att jag ska plugga i vår och kommer jaga mig i all oändlighet. Ja, jag är en klant. Jag inser det nu. Och så tappade jag tråden på köpet.

Åter till fatty fatty bon bon. Nä, det är ju inte så att jag ser ut som en valross. Däremot ser jag inte ut som mitt forna smärta jag. Vilket inte har nåt med julmaten att göra. Det här har varit på gång i nåt år eller två, tro inte att jag är en sån där frossare som låg vid ändan av matbordet med en gigantisk tratt och drog ner bordsduken för att all mat bara skulle forsa rakt ner i magen. Jag är inte ens en sån där julmatsfrossare som öppnade en extra knapp i byxorna och tog en portion till fast den tidigare redan stod mig upp i halsen.  Det där med julmatspsykosen förstår jag faktiskt inte alls, visst är vissa saker goda, men det är ju ingenting man måste vräka i sig och lagra tills nästa år.

Min last och det som helt klart är skyldigt till viktuppgången är en kombination av colamissbruk och soffliggande. Vilket jag nu har fått nog av. Det är helt enkelt dags att skärpa sig med måtta. Träningskort ska inhandlas(utan studentrabatt inser jag nu), kosten ska läggas om och framför allt så ska colamissbruket stävjas. Å det snaraste!
I am fatty fatty bon bon no more.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Njae, jag var inte på Brogatan igår. Eller menar du kvällen eller dagen? Jag flängde runt på Östermalm på dagen, men jag vet inte var Brogatan ligger. Ha ha.

2009-01-17 @ 17:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0