Parents just don't understand!




Minns ni den låten? Minns ni? Det var ju så Fresh Prince i Bel Air började över huvud taget. Åh, det var på den gamla goda tiden när allt var färgglatt och överdimensionerat... Jag kom att tänka på den här låten, när jag gnisslade tänder över min mamma.

Jag vet att det är fånigt, jag är ju trots allt 25, men jag kan ta mig fan inte låta bli att bli vansinnig på henne ibland. Det är svårt att förklara hur irriterande hon är, för det är ju inte så att hon gör nåt direkt elakt. Hon trakasserar mest folk med sitt eviga babbel och sitt jäkla tjat om samma saker. Alltid är det samma jävla saker. Alltid vet hon vad alla borde göra med sina liv.

Hon tycker att folk utan akademisk examen är mindre lyckade i livet. Lite akademist är hon allt och tjatar om hur viktigt det är med utbildning.Hon tror att hon vet bäst, hon babblar hela tiden och hon ska ha all uppmärksamhet. Blä blä blä blä blä.
Och så har hon städmani. Riktigt hemsk städmani, på gränsen till psykotisk. När hon ropar på någon för att de ska städa, fryser blodet till is. Ett ritkigt hemskt jävla skri är det, typ som kråkor ger ifrån sig. Fyfan. Var tredje sekund är det nåt som ska städas. Detta kulminerade i att hon tänkte fråga Zlatan om han kunde dammsuga. Seriöst. Det är inte okej. Hon kan ju för fan inte säga åt Zlatan att dammsuga! Han är ju för fan gäst! Zlatan lixom?! Hur fan tänkte hon?!

Ja okej, det här är självklart nåt större än såhär. Jag blir ju inte tokig på min morsa bara för att hon ber min fästman att städa. Så klart ligger det mer bakom det här. Som att hon favoriserar min yngre bror och låter honom komma undan med att bete sig som ett riktigt jävla praktsvin. Som att hon är så jävla kass på att stötta en om man inte väljer det hon vill. Som att hon inte någonsin kan låta en klaga ifred på att man mår dåligt, inte ens när man är döende kan hon låta bli att klaga på hur hemskt hon själv mår. Ja och så är det ju det här att hon inte har någon skam i kroppen. "Jag är så pass gammal att jag inte behöver bry mig om sånt." sa hon en dag och sen slutade hon bete sig som folk.

Zlatan ska åka hem idag. Jag åker på måndag. Så jag ska självklart fly. När Zlatan åker följer jag med till centralen och åker vidare därifrån till söder för att kinesa hos en kompis. Tills på söndag kväll tänker jag bo där. Jag orkar inte mer. Egentligen är det hon som borde åka iväg så jag får umgås med resten av familjen, det är ju hon som är problemet. Men det ska bli skönt att slippa. Min kompis har också en såndär mamma. Så vi ska dricka alkohol och bitcha om våra mammor. Sen när vi har fått det ur systemet ska vi fortsätta dricka och bitcha om nåt annat istället. Jag ser fram emot det som fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0