Alla svordomar som finns i hela världen!


Jag försöker skriva nånting vettigt, formulera mig lite fyndigt och så, men det enda jag kan tänka är helvetes jävla skit och så vidare. Jag ska försöka samla ihop mig för att föklara läget, utan ett konstant svärande.

Jag är inte så överdrivet petnoga med mitt utseende. Visst är jag lika fåfäng som alla andra, men när jag bara ska spendera dagarna hemma och på bibblan känner jag inget behov av att piffa med mig på diverse sätt. Nu har jag dessutom hållt på att spara ut håret inför klippningen imorgon, vilket innebär att det ser ut som det gör oavsett vilka produkter man slänger i det. Så jag har haft en låt gå attityd till mitt utseende i överlag. Så länge jag är hel, ren och luktar gott så får det räcka. Det blir inget sminkande, plattångande, sprayande eller allmänt pysslande på mornarna.

Nu när jag skulle till frissan tänkte jag att jag skulle fixa till mina ögonbryn som jag som med allt annat bara låtit va. Dem har jag dessutom aldrig varit så petig med, för jag har inte tålamod att plocka i timmar. För ett tag sen kom jag på en genialisk idé - vaxning. Jag låter helt enkelt dem va och vaxar en gång i månaden eller så när nåt speciellt börjar närma sig. Hur snabbt och lätt som helst. Ett drag i mitten och ett på undersidan av vardera bryn och så plockar man bara det lilla som är kvar. Tidssparande och mycket enklare för en liten latmask som mig. Så idag var det dags. Jag tyckte det var passande inför klippnignen imorgon, för en extra "WOW!" effekt. Nu blir det snare en "WTF?!" effekt:



I mitt allmänt ofokuserade tillstånd lyckades jag helt enkelt missa att en bit av remsan hade satt sig på HELT FEL ställe och ryckte till. Jag kände vad som hade hänt innan jag ens tittade i spegeln, en centimeters ögonbryn på vaxremsan bekräftade detta och till sist hade jag inget annat val än att titta upp på förödelsen.

Som sagt, jag är inte så petnoga med mitt useende, men jag vill för fan inte se ut som nån jävla förortskickers (ni vet, de här jobbiga högljudda ungarna på bussen som rakat bort en bit av ögonbrynet för att se coola ut)!

Jag antar att det blir lugg imorgon. Och från och med nu måste jag uppenbarligen göra en sak i sminkväg på morgonen  i alla fall - måla dit ett ögonbryn.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hahaha detta är fantastiskt roligt. Hoppas du tillåter ett skratt åt och inte med. För med dig känner jag faktiskt en viss sympati..

2009-04-01 @ 18:27:41
URL: http://www.whatsupsthlm.se/hejaellen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0