Beatch hit och beatch dit...

Vad är det här med att tjejer kallar varandra bitch(med varierande stavning) fram och tillbaks på kul? Helt allvarligt, man börjar fan inte ett meddelande till någon med "Tja biatch ;)" (på fejjan så klart). Det är ju bara jävligt otrevligt. Jag köper verkligen inte det där med att det på något sätt ska vara feministiskt/frigjort/ironiskt. Speciellt inte med tanke på de spåniga förklaringarna till det. "Ja men killar kallar ju oss det typ hela tiden så därför kallar vi varandra för det för att det typ inte ska ha samma dåliga betydelse, typ som hiphopare använder niggah om sina vänner och så." Yeah. Spån. Eller så låter ni bara som ignoranta, outbildade idioter, men fortsätt med det ni.

Jag slutade umgås med en tjej som kallade alla i sin vänskapskrets bitch åt höger och vänster på kul. Nu var det ju absolut inte bara därför, men det beteendet sa väldigt mycket om henne som person. Omogen, otrevlig, störig och med väldigt stort uppmärksamhetsbehov. En fjortis i en 21 årings kropp helt enkelt. Det stämmer ju väldigt mycket in på de flesta som kallar sina polare för biaatch. Antingen snorungar, eller fortfarande fast i det mentala stadiet.

Men jag kanske ska börja hälsa på mina vänner med "Hej horfitta!". Det blir väl trevligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0