Bra där lilla gumman. Verkligen bra där.

Här sitter jag i zonen. Jag och Pierre är som ett. Jag förstår allt, han förstår allt och vi är så överens.
Då ringer telefonen och jag svarar. Misstag nummer ett.
Sen går jag in på nätet och börjar kolla bloggar. Misstag nummer två.
Jag bestämmer mig för att kommentera Hanna Fridéns blogg. Misstag nummer tre.
Jag går in och kollar hennes blogg igen, efter att ha surfat runt på andra bloggar och facebookprofiler. Misstag nummer fyra, fem och sex.
Hanna har svarat. Jag blir provocerad av den nedlåtande tonen och måste skriva igen. Misstag nummer sju, åtta och nio.
Jag skriver en kommentar om just Bourdieu, doxa, journalistik, dvs just det som jag borde skriva om. Misstag nummer tio till hundra.

Jag hade ju kunnat använda just den här tiden och energin till mitt eget arbete. Speciellt eftersom det är just såna saker som jag skrev i kommentaren.

Bra där. Verkligen smart lilla vän att kommentera bloggar istället för att skriva examensarbete. Du är ju verkligen en litet geni, som alla säger! Så du ska skriva C-uppsats och doktorsavhandling back to back? Det är nog bäst att du ringer högskolan på måndag och berättar att du varken kommer att göra det ena eller det andra. Men det var ju jättegulligt av dig att få för dig att du kunde det när förslaget lades fram. Du är så söt som går på sånt, att du tror att de menade allvar? Lilla du. Du vet ju ingenting om världen.
(Tänkte va nedlåtande mot mig själv och se om det funkar...)



Läs även andra bloggares åsikter om , och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0