Hej Jesus!

Vill du bli min vän? Min frälsare?

Visst går väl teknologin framåt, men Jesus på Myspace är väl ändå lite väl att ta i.Det är visserligen ett intressant fenomen. Han har 148713 vänner just nu(om inte du precis blev vän med honom). Jag måste säga att mina nördtendenser vaknar till liv av någonting sånt här. Jag tänker direkt att det vore intressant att undersöka.

Kanske utifrån nåt poststrukturalistiskt perspektiv, kanske utifrån begreppet identitet. Religion och masshysteri i massmedier kanske skulle vara intressant. Eller helt enkelt vad det här säger om religion och den yngre generationen. Väljer vi internet istället för kyrkan. Bygger vi upp en sorts cyberreligion utifrån våra egna ramar, istället för att låta religionen sätta ramarna för våra liv? Det här är faktiskt riktigt spännande, på många sätt. Hur nördigt det än låter.

Ska vi ha en diskussion Jesus, om livet, döden och allting däremellan?




Jag höll ju faktiskt nästan på att glömma:
Sex, ormen i paradiset , stay-ups, blondinbella, per-robin, kissie, pelles personliga, gummistövlar, katrinsgoodiebag, linda rosing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0