Katrin Zytomierska (fd Schulman) spårar ur! (?)

Herregud, kan det verkligen vara så att coola Katrin är lika mycket en vanlig människa som alla andra? Att det här kaxiga energiknippet har en bakissöndag med tillhörande ångest och kärlekstörst? Att hon har gett efter för impulsen att kontakta sitt ex Alex Schulman?

Det är en känslostorm storm med långa utlägg i Alex Schulmans gästbok om saknad och förlorad kärlek. Det vältras verkligen i den här historien i bästa såpopremanér. Det är så pass vardagsgalet att jag var tvungen att pausa i mitt transkriberande av intervjuer, när jag nästan är klar, för att reda ut det här. Vi tar en titt på bevisen...

Inläggen:



Bibbi verkar vara den som startar detta. Det låter visserligen inte som en signatur som hör till Katrin men det som står är tämligen intressant. Först slänger hon in Katrins inlägg om just Alex för att sen ställa frågor som:

"Men, har du verkligen kommit över denna bedårande, vackra, charmiga och roliga tjej KATRIN? Har du det? Skriv gärna ett inlägg om det. Där DU också beskriver dina känslor, såsom Katrin gjorde. Så. Sov Gott, nu är det sängdags."
Kanske inte Katrin visserligen, hon slår mig inte som den som lägger sig innan två...


Kotten är däremot nånting som hon brukar kalla sig för titt som tätt. Det som Kotten tar upp dessutom är ju också ett starkt bevis:

Men. På något vis, Alex, så måste du förstå Katrin. Det var ju DIG hon ville ha barn med så småningom. Det var DIG hon ville dela sitt liv med. Nu är hon ensam. Utan pojkvän. För att hon inte vill ha någon. Ingen pasar. Katrin är kräsen. Ja, men då kan man tycka att det var pajas-aktigt det hon gjorde med Rickard. Hmmm, nej det var en liten tröst. Och det gick överstyr. Katrin hade aldrig de rätta känslorna för den mannen. Så var det. Han var nåt nytt bara. Inget annat.
Katrin gjorde lite bort sig. Ja, det ångrar hon idag.



Tessan M
är ju bara ett löjligt smeknamn på alla sätt och vis, det kan ju knappast va Katrin. Jag hoppas i alla fall inte det med tanke på vad som står i inlägget:

Det är som det är. Men troligtvis håller inte du och Amanda ihop så länge. Jorå. Jag ger det 1 1/2 år till. Sen är det antagligen slut. Bara min tro. Blir det inte så, så är ju det bra då. Eftersom ni har barn ihop. Absolut. Kärnfamilj. Bästa tänkbara.
Vet ju att Katrin är grym i sängen, hon älskar ju sex. Kanske därför hon fått ett eget sex-program. Saknar du inte vilda, sköna, sexet med Katrin?


Katrin må va kaxig, men hon brukar ju inte önska folk som hon tycker om olycka på det sättet, i alla fall inte officiellt. Sånt håller hon ju oftast för sig själv. Skulle hon nu välja att sticka ut näsan och uttala sig om hur länge förhållandet kommer hålla finns det ju ingen anledning att hålla någonting tillbaka. Därför skulle hon nog inte tvärvända och säga att det är bra om de inte gör slut. Dessutom behöver hon väl knappast påpeka att hon är bra i sängen. Nä, det här är nog inte Katrin, utan ett fan.


Soppan är en stark kandidat, inte pga signaturen, men på grund av innehållet:

Kärleken fanns där. Alltid. Den finns fortfarande.
Duoch Katrin. Det finns något mellan er. Fortfarande.
Som man aldrig kan undgå. Aldrig. Någonsin. Och det är stort, det är det. Så. Ni andra därute, ta vara på er kära! Gör honom/henne lycklig nu! Gör inte misstag som ni får ångra resten av livet! Gör aldrig det, lova!


K är den hetaste kandidaten hittills. Rubriken på inlägget bakis, trött och kåt! och hela inlägget därtill säger mycket. Dels skriver K om hur hon inte kan glömma sitt ex och dels att hon fick sig en omgång inatt. Det senare kan man även läsa på Katrins blogg. Dessutom har vi detta starka bevis:

Älskar fortfarande honom, men han har en ny tjej. Vilket känns som knivhugg i magen varje gång jag tänker på det. MIN pojkvän. Men inte längre. Tyvärr. Men önskar att vi en gång hittar tillbaka till varandra. Det gör jag. Så. Nu vet ni det. Allihopa. Nu vet nu. Ta väl hand om er!


Sue-Ellen's inlägg verkar helt enkelt vara en fortsättning på det som K skrev. Och den signaturen är minsann ett starkt bevis, det var ju ett namn som Katrin o Alex pratade om att döpa deras dotter till. Ett namn som det visade sig att Alex funderade på att använda med Amanda, till Katrins besvikelse. Hela inlägget är ett starkt bevis, men eftersom det är så långt har jag valt att saxa in en bit för att visa själva andemeningen av det:

Dessutom känner man att man ångrar vissa saker. För man vet ju att exet och jag verkligen skulle funka. Om vi skulle vilja. För allt var ju så bra. En lång tid. Jättelång tid. 6 år framåt? Hur ser livet ut då?
Ja, exet kommer att han en dotter. Säkert världens vackraste, finaste. Mitt ex är en av de intelligentaste personer jag träffat. Därför är jag mycket kräsen när det gäller killar. Inte många som duger. Så är det.



Övriga bevis

Bakfylla, alltid en farlig komponent i såna här fall.
Bekräftelse, Alex berättar i sin blogg att han kollar in Katrins blogg då och då. Katrin svarar på detta i sin blogg med:
Sentimentalitet, den starkaste faktorn, som i kombination med bakfylla och en gnutta bekräftelse blir rent av livsfarlig.
Oavslutade kommentarer, dessa inlägg är så långa att de inte heller fått plats och blivit avklippta. Det verkar som om personen som skrivit dem bara fortsatt utan att upptäcka att det är slut på plats till en början. Sådär som man lätt gör när man verkligen måste vräka ur sig nånting på en gång.


Kan det vara så att Katrin bekänner färg här? Kan det verkligen vara så att man får en gnutta verklighet i låtsasvärlden internet? Kan det vara så att Katrin gjort ett ångest bakfylle samtal mitt i natten men i bloggkommentarsform? Jag tror nog det. Jag misstänker även att det inte bara är K och Sue-Ellen som är Katrins inlägg. Hon började nog lite lätt, med ett låtsasinlägg med signaturen Bibbi, insåg att Alex skulle fatta och löpte sen helt enkelt linan ut. Gillar jag det här? Gör jag det inte? Jag har faktiskt ingen åsikt om själva handlingen, Katrin är en stor flicka. Hon gör som hon vill. Men riisken är att gamarna (kvällstidningar) flockas kring det här. Jag gillar inte gamar, de är fula o äckliga.

Det ska bli intressant att se vad som händer imorgon, om Alex ser till att få detta raderat. Om Katrin dementerar eller bekräftar. Kommer hon i såna fall skriva någonting rakt ut, eller bara låta oss läsa mellan raderna? Det här är vardagsspänning på högsta nivå! Bättre än när jag funderade på att äta en polly som låg under soffan.


Eftersom kommentarerna säkert kommer vara raderade imorgon har jag tagit mig friheten att spara bildern från detta på datorn. Dessa säljes till högstbjudande. Det här är ju en bloggsensation!



Ett tillägg tio minuter senare: Jag kissar ta mig fan på mig! Det har visserligen inte med det här att göra, jag måste bara gå på toa. Innan dess vill jag bara förklara varför jag tror att kommentarerna kommer vara raderade.

För att Alex Schulman är säkert så jävla whipped så han måste be om lov för att andas. Han har då aldrig haft problem att kommentera både det ena och det andra mediedebaclet, varesig han är inblandad eller inte. När det väl kommer till någonting som han i allra högsta grad är inblandad i, då är det minsann locket på. För att det är för privat? För att det handlar om ett sprucket förhållande? Eller för att den nuvarande kvinnan i hans liv inte vill bli påmind om den tidigare?
Vem fa-an hade velat det? Helt logiskt. Alex vill inte kommentera för att Amanda blir upprörd.

Hade jag fått saker om Zlatans(vi döpte ju min sambo till det remember) ex kastat i ansiktet på mig i tidningar så hade jag blivit tokig. Lägg därtill in hormonförändringar i samband med graviditet och jag hade blivit psykotisk. Så vi kanske inte får läsa om kommentarsincidenten utan snarare misshandelsincidenten. Det kan mycket gott och väl hända att Alex Schulman får sin dator i huvet till frukost imorrn bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0