Morgonstund har guld i mund?

Jag skulle vilja påstå det motsatta. Att morgonstund egentligen har bajs i mund, på fler sätt än ett. Den som kom på det här uttrycket gick med största säkerhet på amfetamin hela dagarna. Då är det klart att man tycker att morgonen är fantastisk, det är ju då man tar sin första fix! Jag hade lätt gått upp vid sex på morgonen och varit käckare än blondinbella om jag visste att ormen i paradiset(knarket) eller min polare pelles personliga stash väntade på mig. Sen att jag varit lika ofräsch som Linda Rosing i gummistövlar och stay-ups av att knarka, är väl det som avskräcker mig(men troligtvis inte Per-Robin.

Varför har morgonstund bajs i mund då? Tja, dels så smakar man skit i munnen på morgonen och dels så är det lika tungt att gå upp som att bli bajsad på av en galen sumobrottare som ätit fem kilo bönor.
Jag hatar morgonstund. Lunchstund däremot! Det är fantastiskt! Men nu ska jag ju bli duktig och effektiv. Då måste man gå upp tidigt och sånt.

Även om det innebär att man ser ut och känner sig som om man har blivit rövknullad av en ångvält.



De här två bilderna dök upp när jag skulle leta efter en bra illustration till "röv knullad ångvält".

                

Det gör mig på lite bättre humör faktiskt. Det är tydligen Katrin Zytomierskas kommentarer som har skapat denna fantastiska association och jag älskar det!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mwahaha... härliga illustrationer du hittade!! Blir onekligen glad av din blogg!!! :)

2009-03-22 @ 21:08:43
URL: http://suslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0