Murphys lag...

När en sak går fel, så är det väl ta mig fan fucking jävla självklart att allt annat ska gå åt helvete.
Det börjar med att det är någon jävel som gjort nån jävla inställning på kamerna jag ska filma med så att bandet går åt så jävla fort att jag inte ens hinner blinka.
Detta innebär alltså att problem nummer två uppstår. Bandet tar slut och jag måste köpa ett nytt. Men jag har dagen innan studiebidrag inte ett öre. Så jag ringer självklart mamma.
Hon för över pengar till fel konto. Inte helt fel, det är visserligen mitt konto men jag har inget kort kopplat till det. Och jag har ingen jävla dosgrej så jag kan föra över pengar.
Så jag ringer hem till Zlatan. Han svarar inte. Jag ringer frenetiskt på alla telefoner. Han svarar fortfarande inte. Det är nu jag börjar kallsvettas.

Historien slutar självklart lyckligt ändå, jag får fatt i Zlatan och för över pengar. Nu ska jag bara gå och köpa det där jävla bandet. Ska vi slå vad om att de är slut? Säkert. För den här dan verkar vara fylld med missöden. Skitdag.

Det börjar stå klart för mig att detta måste ha nåt med pensionärsmaffian att göra. De har med största säkerhet fått nys om att jag har bilder på dem. Nu är jag rökt.

Kommentarer
Postat av: Leia

Brukar ju vara så att en olycka kommer sällan ensam.

2009-03-24 @ 18:44:16
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hmm.. det låter verligen som om din dag har sugit ordentligt. Lite nyfiken vad det är du pluggar till?!



Har nästan glömt hur hemskt det var att plugga och aldriga ha pengar.. inte för att jag blev ekonomiskt oberoende när jag började jobba på landstinget, men ändå...



Har jag nämnt att jag gillar din blogg?! :) Skönt att se att det finns andra vettiga människor än bara jag, lite lika funderingar måste jag säga... Hehe... (Vågar inte svära så mycket bara, eftersom min mormor läser eländet.. haha...). Hoppas du får en bättre kväll!! :)

2009-03-24 @ 20:21:12
URL: http://suslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0