Hur var det med slappandet nu då?

Jag fick ett städryck. Klockan halv tio på kvällen. Har städat sov och vardagsrum så det näst intill glänser. Allt började med två trasiga ryggar, behovet av nya kuddar och IKEA.

Tydligen har jag och Zlatan helt olika smak när det gäller kuddar. Helt olika prisklasser också. Vi bestämde oss för att ta två kuddar var. En lite högre för att ligga på sidan/ryggen och en lite plattare när man vill sova på mage. Zlatans ena kudde var av syntet. Kändes billig och hård. Sånt kan man inte sova tyckte jag och valde en fluffig fantastisk dunkudde. Jag skiter faktiskt i vem eller vad som fått lida för det bara jag får sova gott. (Min oberördhet kommer egentligen ur att jag har valt att inte läsa eller titta på tv när det gäller såna här saker, så jag inte får skuldkänslor för innerst inne är jag en blödig sucker.) Min kudde var dyrast så klart.

När vi valde magkuddar tog Zlatan visserligen en av dun, men fortfarande en jävligt billig. Jag valde den dyraste som fanns. Det hade faktiskt inte med priset att göra, den var bara skönast! Vi bekräftade det så klart med ett blindtest. Men när jag väl hade bestämt mig, visar det sig att kuddjäveln är slut. Mitt andrahandsval också. Så det blev en billig för mig ändå. Jävla IKEA.

När vi kom hem bäddade jag om sängen med rena lakan. Det innebär att renhetsregeln träder i kraft. Nåt jag har med mig ända sen jag var liten; man lägger sig inte i rena lakan om man inte har duschat eller badat och är skinande ren själv. Problemet är bara att vi hade dammråttor så stora så katterna var rädda för dem och sand och grus överallt. Förjävla nasty. Det är det som händer när man lämnar en man ensam hemma, han skitar ner och skiter i det. Så jag tänkte dammsuga, men tyckte att det var lika bra att dammtorka först. När jag dammtorkade kom jag fram till att det borde omstruktureras i hyllorna i vardagsrummet, så jag gjorde det också och forstatte när jag ändå var igång med att rensa ur och organisera i tvbänken.

Klockan elva satte jag igång att dammsuga. Zlatan oroade sig för att grannarna skulle bli vansinniga. Det sket jag fullständigt i. Tänkte att jag får låtsas att det är ett tvångssyndrom och skälla ut dem för deras okänslighet om någon knackade på. Började till och med fantisera ihop olika versioner av arga lappar jag skulle sätta upp i porten. Nåt måste man ju roa sig med medan man dammsuger.

Ingen knackade på och jag är jävligt besviken. Jävligt sliten och yr också. Måste duscha och krypa ner i de rena lakanen och lägga mig på min fina lyxkudde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0