Run Baby Run

Vi skulle ta distansöl idag, jag och min polare. Hon på uteservering i Sthlm o jag i Malmö, men jag hade inga pengar. Så hon föreslog springnota och tyckte vi skulle göra det tillsammans för att piffa till tillvaron. Jag bangade så klart, för jag klarar inte av springnotor. Får panik i en taxi om mina polare ens skämtar om det. Det är ju så jävla typiskt att jag skulle vurpa, bli tagen och få skämmas. Däremot har jag ett utmärkt recept på en provisorisk springnota...

Du behöver:
1 st Visa/Mastercard eller annan typ av kreditkort med separat konto utan kredit
1 st annan typ av kort och konto
1/2 nyktert tillstånd

Betala med det första kortet. Gå in. Slå på datorn. Logga in på din bank. För över alla pengar från kort nr 1 till konto nr 2.
Detta måste göras omgående. Du hinner alltså inte fylleäta eller fylleskita. Invänta räkning cirka en månad senare och betala då. Observera att du inte kan smita ifrån notan helt, endast fördröja betalningen. 
 Det perfekta o-brottet.

Ja. Jag är student. Ja. Jag är fattig. Ja. Jag behövde de där 400 kronorna just då. Nej. Taxichauffören eller bolaget tog inte skada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0