My new BBFF episode 2

Det har varit en sjuhelsikes folkstorm kring det inställda avsnittet, jag har fått mail, brev och anonyma samtal. Några av er tog till och med reda på min adress och stod och protesterade utanför mitt hem vilket var mindre trivsamt. Därför känner jag att ni bör påminnas om reglerna:
"De kommer att bedömas efter diverse kriterier utan någon som helst logik bakom. En efter en kommer de falla bort, vid allt annat än schemalagda tillfällen. Till slut kommer endast en stå kvar."
Så lugn i stormen! Jag uppskattar inte att ni står vi min pärleport och försöker skandera ramsor som jag ändå inte hörs över den gigantiska tomten på vilket mitt slott tronar sig. Allt kommer i sinom tid. Som till exempel, nu.

Jag förstår att ni har väntat med spänning, men spänning var det brist på bland några av mina bloggvänner tyvärr...
Eftersom det närmar sig juletider och jag är lite inspirerad av Amanda tänkte jag försöka mig på lite rimmnomineringar(nej, inte rimjobs, skärpning). Så då kör vi!

Yeah right. Förlåt, men jag är så jävla värdelös på att rimma så det bara blir patetisk.

Denna vecka görs nomineringarna a le Project Runway. De tävlande har visat upp följande inför utmaningen:

Alex: Det har varit en jäkla massa bebistjabbel från hans sida och bebisar är visserligen söta, men det är så 2007. Vi har sett det förut och hade hoppats på någonting mer nyskapande. Dessutom spenderade han även en hel del tid och kraft på att sabotera för andra medverkande. Det ser vi inte milt på i juryn.

Amanda: En som alltid rolig och charmig kreation, som andas Amanda rakt igenom. Hon har hittat sin stil och kör på den och vi blir kära vid första ögonkastet, som vanligt.

Calle: Det är bitvis en skapelse med väldigt mycket attityd, men tyvärr påverkades han lite för mycket av sina kunder och valde att inspireras av den tacky serien "How I met Your Mother". Vi förväntade oss någonting mer.

Clara: En sparsam design med subtila överraskningar och helt klart den mest interessanta twisten på kreationen. Vi har aldrig sett en gaffel användas på detta sätt och vi är otroligt förtjusta!

Katrin: Inläggen denna vecka osar mycket sex. Juryn gillar sexinlägg i alla dess former, det är fräckt och det är spännande. Men varje designer måste komma ihåg att det är en hårfin gräns mellan sexig och smaklös.

Stina-Lee: Det är gemytligt och vardagligt. Kläder hit, utgångar dig och en och annan vagntur till förorten. Måttligt imponerande. Det blir inte bättre av ett väl menat men lite väl dubbelbottnat inlägg om en rasistisk spårvagnsförare. Skulle det kännas bra om hon hade belägg för sitt uppförande? Hur kan man någonsin ha belägg för ett sånt uppförande? Väl menat, men försök att hålla ihop din skapelse lite granna.

Parisa: Som alltid, oklanderligt utförande, en väl genomtänkt stil och en elegant kreation med det lilla extra. Någonting som passar in på och berör alla.

Sandra: Innovativ, stilsäker och egen är perfekta ord för att beskriva denna design. Att ta någonting så traditionellt som julen och lyckas få det att kännas fräscht och spännande är fantastiskt!

Nu vill vi att följande tävlande tar ett steg fram:

Alex. Stina-Lee. Clara. Amanda. Parisa.

Ni som inte har blivit uppkallade är inne och kan lämna runwayen.
Ni som står kvar representerar de bästa och de sämsta i utmaningen. En av er kommer bli keldjur och en av er kommer åka ut.

Amanda: Vi gillar dig, vi gillar dig skarpt. Fortsätt så. Du är inne och kan lämna runwayen.

Parisa: Du vet att vi alltid blir hänförda av det du gör. Denna vecka får du tyvärr stå tillbaks för en annan tävlande som hade lite mer... udd. Du är inne och kan lämna runway.

Clara: En gaffel kan gå långt (in i benet). Det vassa utförandet gör att du står som vinnare och har äran att bli keldjur denna vecka! Grattis. Du kan lämna runwayen.

Alex, Stina-Lee. Ni står för de två sämsta kreationerna denna gång. Som ni vet är man inne ena dagen och ute nästa.
Alex: Bebisar är gulliga, men vi är ute efter någoting med lite mer attityd. Dock inte så pass mycket attityd att man saboterar någon annans kreationer. Det är inte attityd, det är avundsjuka. Du borde ha riktat mer av din energi på din egen design istället för att fokusera på andra.
Stina-Lee: Din idé må ha varit bra, men utförandet var inte det tyvärr. Det var tråkigt och alldagligt och som bäst bara förvirrande.

Alex: ....... Du är inne, du kan lämna runwayen.
Det betyder att du Stina-Lee är ute.

Auf Wiedersehen *luftkindpussar*

Tack för att ni var med oss denna gång, för att se mer av bloggarna i avsnittet gå in på deras respektive länkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0