JAG gillar big butts, inte du fjortis!

Jag satt på bussen idag och välsignades med två unga damer som fogligt och ljudlöst satt utan att göra någonting irriterande.
Ja, förutom det där med välsignelse, fogliga, ljudlösa och utan att göra nånting irriterande. De satt i alla fall mesta delen av tiden, de där fjortisbrudarna. Satt och spelade musik på sina mobiler. Samtidigt. Olika låtar. På högsta volym.

Återigen började jag dagdrömma om undantagstillstånd och speciella "skitungetransporter" men bestämde mig för att göra nånting mer konstruktivt när jag hörde deras diskussion om bussens rutt. "Tjejer, den här bussen går rakt till Centralen." påpekade jag, eftersom jag (nätt och jämnt) förstod att de tjafsade hurvida de skulle hoppa av eller chansa på att den stannade vid deras skola.
De trodde ju självklart inte på mig till hundra procent, det går ju inte att lita på nån över 20 som inte köper ut till dem, men det sådde ett frö. Så när bussen stått stilla på hållplatsen nån minut bestämde de sig för att hoppa av. Och bussen fortsatte inte rakt fram, snarare rakt förbi deras skola! MOAHAHAHA!

Spontana applåder uppstod (vill jag inbilla mig) och en lättnads suck for igenom bussen när småbrudarna hoppade av. Jag blev dagens hjälte och fick dessutom ut någonting fantastiskt av det: Hämnd med en liten sidobonus av skadeglädje.
Det värmde i mitt hjärta. På samma sätt som en av sångerna de spelade, i nån sekund. Jävla fjortisbruttor med sina gälla röster. De borde inte ha någon rätt att gilla samma musik som vettiga människor. Speciellt inte när den kom ut samma år som de föddes.





Kommentarer
Postat av: Susanne

hehe.. chefen tittade så konstigt på mig när jag stod och rotade i knarkskåpet, så jag tänkte jag får väl nöja mig med alvedon då..



Glad att han slapp hamna i pensionärshögen, din sambo. :) Hoppas du haft en bra dag!!

2009-03-23 @ 23:18:58
URL: http://suslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0